Жетісу облысының білім басқармасының
Текелі қаласы бойынша білім бөлімінің
№1 мектеп мектепке дейінгі шағын орталығымен
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7 (72835) 4-13-25
Мектеп директоры:
+7 (777) 736-16-17
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » Мамандықтар әлеміне бағдар
04
қазан
2021

Мамандықтар әлеміне бағдар

Мамандықты дұрыс таңдаудың құндылығы

Мамандық таңдау, кәсіби өсу мен материалдық әл-ауқаттылықты қамтамасыз ететін жұмысты, жұртшылықты мойындату – әрбір адамды толғандыратын маңызды мәселелердің бірі. Бірақ ол көбінесе түйсік деңгейінде немесе көңіл-күйдің, үстірт әсердің, ата-ананың қыңырлығының әсерінен, сынақ пен қателік арқылы шешіледі. Француз ойшылы Сен-Симон қоғамдағы барлық дерлік келеңсіздіктердің себебі «сәтсіз кәсіптер, таңылған кәсіптер және одан туындайтын наразылық пен жаман құмарлықтар» деп жазды.

Жоғарыда айтылғандар тек «жоғары» интеллектуалды мамандықтарға қатысты емес, сонымен қатар ең қарапайым, қарапайым кәсіптерге де қатысты. Орташа саясаткер, әскери басшы, менеджер, заңгер, дәрігер - нағыз апат. Бірақ қолдары мен басы орындалатын жұмысқа жарамсыз сантехник, тележөндеуші, токарь және наубайшыдан көптеген қиындықтар мен зиян.

Мамандық таңдау мәселесінің объективті бастаулары мен негіздері бар. Олар не? Адамдар арасында да, мамандықтар арасында да тұрақты айырмашылықтар бар. Сонымен, реакция жылдамдығы, ақпаратты білу және шешім қабылдау тұрғысынан алғанда, адамдардың үлкен тобында көрсеткіштердің таралуы 3-4 есеге жетеді. Адамның белгілі бір белгілерінің белгілі бір жиынтығы айқын немесе жанама түрде белгілі бір мамандық топтарына қарай тартады.

Біз таңдаймыз және біз таңдаймыз. Лайықты адамды оның жеке ерекшеліктеріне сәйкес кәсіппен, лауазыммен үйлестіре отырып, біз еңбек өнімділігі мен сапасын арттыруда, жарақаттануды, кәсіптік ауруларды азайтуда, әл-ауқаттың, табыстың, жұмысқа қанағаттануы мен өмірінің өсуінде үлкен жеңіске жетеміз. Бұзушылықтар шегінеді, ыңырсығандар мен алаяқтар азаяды. Бұл дұрыс мамандық таңдаудың әсері мен әлеуеті. 


МАМАНДЫҚ ТАҢДАУ ЕРЕЖЕЛЕРІ

Болашақ мамандығыңды дұрыс таңдау үшін «ҚАЛАУЫМ - ІСКЕ АСЫРАЛПМЫН- КЕРЕК» формуласы бойынша «алтын ортаны» табу керек. Сіздің міндетіңіз - үш талапқа сәйкес келетін мамандықты табу.

 




 

                                              МАМАНДЫҚ  ТАҢДАУ ФОРМУЛАСЫ

Дұрыс таңдау жасау – сәйкес келетін мамандықты табу деген нені  білдіреді:

1. Сіздің қызығушылықтарыңыз бен бейімділіктеріңіз «МЕНің ҚАЛАУЫМ»

Бұл мектепте және сабақтан тыс уақытта қызығушылықпен, тілекпен, өз бастамасымен.

Егер сіз таңдаған кәсіптен қанағаттансаңыз, сіз ықыласпен және тиімдірек жұмыс істеп, тезірек кәсіби маманға айналасыз. Жалақысы жоғары және беделді жұмыс табу мүмкіндігіңіз артады.

2. Мүмкіндіктер мен қабілеттер

"қолымнан келеді"

Бұл сіздің біліміңіздің, дағдыларыңыздың деңгейіне және денсаулық жағдайыңызға сәйкес келетін әрекет.

Сіз жоғары нәтижеге жете алмайтын нәрселер бар, бірақ сіз қиындықсыз, жеңіл, рахатпен жасайтын нәрселер бар. Таңдау соңғысының пайдасына жасалуы керек.

3. Сұраныс

еңбек нарығы

«ҚАЖЕТТІ»

Нақты жағдайды, таңдаған мамандығы бойынша жұмысқа орналасу мүмкіндігін ескеру қажет. «Қажеттілік» көбінесе «қалаумен» қайшы келеді. «Міндетті» бағытында қадам жасай отырып, есте сақтау керек: жұмыссыздық кәсіби мансаптың ең жақсы бастамасы емес.

Мамандық таңдауға не әсер етеді?

Мамандық таңдаудың 8 факторы бар

/Е.А. Климов/:

1. Отбасыдағы үлкен адамдардың ұстанымы.

Сіздің өміріңіздің қалай дамып жатқанына тікелей жауапты қарт адамдар бар. Бұл алаңдаушылық сіздің болашақ мамандығыңыз туралы сұраққа қатысты.

2. Жолдастардың, достардың ұстанымы.

Сіздің жасыңыздағы достық қазірдің өзінде өте күшті және мамандық таңдауға үлкен әсер етуі мүмкін. Тек жалпы кеңес беруге болады: сіздің мүдделеріңізге сәйкес келетін және сіз өмір сүріп жатқан қоғамның мүдделеріне сәйкес келетін дұрыс шешім болады.

3. Мұғалімдердің, мектеп мұғалімдерінің ұстанымы.

Студенттердің мінез-құлқын, тәрбиелік және сабақтан тыс жұмыстарын бақылай отырып, тәжірибелі мұғалім сіз туралы кәсіби емес көздерден, тіпті сізден де жасырын көп нәрсені біледі.

4. Жеке кәсіптік жоспарлар.

Бұл жағдайда жоспар мамандықты меңгеру кезеңдері туралы сіздің идеяларыңызды білдіреді.

5. Қабілет.

Адамның қабілеттерінің ерекшелігі тек оқудағы жетістіктермен ғана емес, сонымен қатар әртүрлі қызметтегі жетістіктермен де бағалануы керек.

6. Қоғамдық тану туралы талаптардың деңгейі.

Мансап жолын жоспарлау кезінде сіздің талаптарыңыздың шынайылығына қамқорлық жасау өте маңызды.

7. Хабардарлық.

Белгілі бір мамандық туралы алған ақпараттың бұрмаланып, толық емес, біржақты болып шықпауын қадағалау керек.

8. Трендтер.

Бейімделу бос уақытының көп бөлігін өткізетін сүйікті іс-әрекеттерде көрінеді. Бұл белгілі бір қабілеттермен қамтамасыз етілген қызығушылықтар.


                Оқу орнын таңдауда нені білу керек

Мүмкін сіз таңдаған мамандықты бірнеше оқу орындарында алуға болады. Бұл жағдайда оқу орнын таңдау мәселесі туындайды. Бұл оқу орындары туралы бәрін білу арқылы дұрыс таңдау жасауға болады.

Оқу орны туралы ақпаратты жинау кезінде келесі сұрақтарға жауап алу керек:

• Білім беру мекемесі білімнің қандай деңгейін қамтамасыз етеді (кәсіптік, арнаулы орта, жоғары)?

• Кәсіптік оқыту қандай мамандықтар мен мамандықтар бойынша жүзеге асырылады?

• Оқуды бітіргеннен кейін қандай біліктілік беріледі?

• Оқытудың қандай түрлері беріледі (күндізгі, кешкі, сырттай)? Ақылы немесе тегін білім бе? Төлем сомасы?

• Үміткерлерге қандай талаптар қойылады (жас, денсаулық жағдайы, жынысы, білім деңгейі)?

• Оқу орнына түсу тәртібі қандай (құжаттарды тапсыру мерзімі, емтихан тапсыру мерзімдері, талапкерлерге жеңілдіктер)?

• Тренингтің ұзақтығы қандай?

• Мекеме түлектерді жұмысқа орналастыруға көмек көрсете ме?

• Дайындық курстары бар ма. Олар қашан жұмысқа кіріседі және төлем ақысы қандай?

• Оқу орының мекен-жайы және толық атауы?

МАМАНДЫҚ ТАҢДАУДАҒЫ ҚАТЕЛІКТЕР

1. Шешім қабылдауда дербестіктің болмауы




Ойлап көріңізші, бұл шынымен сіздің таңдауыңыз ба? Мүмкін, бұл сіздің бейімділіктеріңізге қарамастан, тек практикалық дәлелдерді басшылыққа алатын ата-анаңыздың қысымымен жасалды. Немесе сіз өмірлік ісіңізді досыңыз немесе құрбыңыз таңдап отырған соң таңдайсыз ба?

2. Өз қабілетін, денсаулық жағдайын және физикалық ерекшеліктерін білмеу, оларды кәсіптің талаптарымен байланыстыра алмауы





Сіз кез-келген мамандық туралы армандай аласыз, бірақ сіз «иығында» болатынын таңдауыңыз керек. Мүмкін сіз өзіңіздің жеке және психологиялық ерекшеліктеріңізді ескермей, мектепке пәнге деген қызығушылығыңызды болашақ мамандығыңызға автоматты түрде ауыстырған шығарсыз?

Бірақ математиканы жақсы көру бір бөлек, есепші болып жұмыс істеу бір бөлек.

3. Еңбек нарығындағы кәсіптің бәсекеге қабілеттілігі факторын елемеу

 




 


Мамандық туралы нақты ақпаратсыз және тек оның көрінетін тартымдылығын басшылыққа алмай, таңдау жасау - асығыс. Сіз беделді мамандықты таңдай аласыз, соған сай болыңыз. Бірақ жұмыссыз болыңыз. Және бір нәрседен бас тартуға, ымыраға келуге болады, бірақ сіздің жұмысыңыз сұранысқа ие болады, өйткені оған қажеттілік бар.




ТҮРІ «Адам – техника»

         Бұл түрдегі мамандықтар әртүрлі құрылғылармен, машиналармен, механизмдермен белсенді әрекеттесу болатын

қызмет түрлерін біріктіреді.

Байланысты:

1. техникалық құрылғыларды (инженер, радиомонтажшы, дәнекерлеуші ...) жасаумен, орнатумен, құрастырумен және реттеумен;

2. техникалық құралдардың жұмысымен (жүргізуші, токарь, тігінші...);

3. жабдықты жөндеумен (слесарь, электрик ...).

Ыңғайлылықтар мен қалаулар:

Айқынды қабілеттер

• зерттеу, бақылау;

• жаңа үлгілерді құру және сынау;

• жоспарлау, жобалау, жобалау, әзірлеу, үлгілеу;

• істердің жаңа тәсілдерін ойлап табу;

• өзінің және басқалардың жұмысын өз бетінше ұйымдастыруға;

• стандартты емес шешімдер қабылдау.

• техникалық ойлау;

• кеңістіктік елестету;

• практикалық жұмысқа бейімділік;

  • эмоционалды тұрақтылық.


                                      ТҮРІ «Адам – Табиғат»

    Биономиялық мамандықтар табиғи заттармен және құбылыстармен жұмыс істеуге негізделген.
 
Байланысты:

  1.  жанды және жансыз табиғатты зерттеумен (микробиолог, агрохимик, геолог ...);
  2.  өсімдіктер мен жануарларды күтумен (ағаш өсіруші, көкөніс өсіруші, фермер, мал шаруашылығы маманы ...);
  3. өсімдіктер мен жануарлар ауруларының алдын алу және емдеумен (ветеринарлық...).

Ыңғайлылықтар мен қалаулар:

Айқынды қабілеттер:

жануарларды күту және бақылау;

• өсімдіктерді немесе жануарларды өсіру;

• өнімдерді дайындау (саңырауқұлақтар, жидектер, балық...);

• аурулармен, зиянкестермен күресу;

• көкөністер мен жемістерді өсіру;

• табиғат құбылыстарында бағдарлау;

әртүрлі табиғат құбылыстарын бақылау, зерттеу. 

  • бақылау;
  • жүйелеуге бейімділік;
  • зейіннің тұрақтылығы;
  • физикалық белсенділікке деген қажеттілік.

 ТҮРІ «Адам – Белгі жүйесі»

Сандар, сандық мәндер, кодтар, таңбалар, мәтіндер белгі жүйесі қызметін атқара алады.
 
Байланысты:

  1. 1. мәтіндермен (корректор, аудармашы, машинистка...);
  2. 2. суреттермен, формулалармен және кестелермен (бағдарламашы, ДК операторы, бухгалтер, кассир...);
  3. 3. сызбалармен, карталармен;
  4. 4. диаграммалармен (штурман, сызбашы, картограф...);
  5. дыбыс сигналдарымен (радио оператор, телефон операторы ...).

Ыңғайлылықтар мен қалаулар:

Айқынды қабілеттер:

• мәтіндер мен кестелерді өңдеу;

• есептеулер мен есептеулер жүргізу;

• ақпаратты өңдеу;

• сызбалармен, карталармен және диаграммалармен жұмыс;

• сигналдар мен хабарламаларды қабылдау және беру;

• санамен санау жақсы;

• белгілер мен белгілермен жұмыс істеу;

• қателерді іздеу және түзету.

• математиканы білу;

• дамыған абстрактілі ойлау;

• зейіннің жоғары тұрақтылығы;

• қарым-қатынасқа бейімділік;

• дәлдік пен табандылық.

                                   ТҮРІ «Адам – көркем бейне»

Дәстүр бойынша кәсіп өкілдерінің жұмысы – «адам – көркем бейне», сондай-ақ олардың қызмет ету саласы өнер деп аталады. Бұл жерде «суретші» (ескі славян тілінен «жіңішке» - шебер) сөзіндегідей, мұндай мамандардың шеберлігінің ерекшеліктерін бағалау жүзеге асырылды. Көркем образ – адамның ақыл-ой, танымдық, рухани және практикалық әрекетінің нәтижесі

Байланысты:

  1.  өнер туындыларын жасаумен, безендірумен, үлгілеумен (суретші, шаштараз, кондитер, композитор...);
  2. көбейтумен, әртүрлі өнер туындыларын шығарумен (зергер, кескіш, реставратор, гүл өсіруші, актер...)

Ыңғайлылықтар мен қалаулар:

Айқынды қабілеттер:

• безендірумен айналысу;

• көркем шығармашылықпен айналысу

(кескіндеме, мүсін, фотосурет, кино...);

• құрастыру (поэзия, проза және т.б.);

• сахнада өнер көрсету;

• өз қолыңызбен әдемі бұйымдар жасау;

ән айту, музыкалық аспаптарда ойнау. 

жанды қиял;

• шығармашылық ойлау;

• шығармашылыққа бейімділік;

• сезімдердің икемділігі;

• ерекше қабілеттер;

функционалдық қабілеттерін дамыту

(есту, көру, сөйлеу, дәм, т.б.) 

ТҮРІ "Адам - Адам"

Адамдармен тұрақты жұмыс істеуді болжайды және олармен байланысты:

1. медициналық көмекпен (дәрігер, медбике...);

2. оқыту және тәрбиелеумен (тәрбиеші, тәрбиеші, жаттықтырушы, мұғалім...),

3. тұрмыстық қызмет көрсетумен (сатушы, кондуктор, даяшы...),

4. құқықтық қорғаумен (заңгер, учаскелік инспектор...)


Ыңғайлылықтар мен қалаулар:

Айқынды қабілеттер:

• адамдарға қызмет көрсету;

• емдеуге қатысу;

• білім беру;

• тәрбие;

• құқықтар мен қауіпсіздікті қорғау;

• адамдарды басқару;

• жаңа адамдармен танысу және қарым-қатынас жасау жеңілдігі;

• адамдарды мұқият тыңдай білу;

көпшілік алдында анық және түсінікті сөйлеу қабілеті. 

дамыған коммуникативті дағдылар;

• эмоционалды тұрақтылық;

• зейіннің тез ауысуы;

• эмпатия;

• бақылау;

ұйымдастырушылық дағдылар. 


                        Саналы шешім қабылдауға жеті қадам

1. Сәйкес мамандықтардың тізімін жасаңыз

 сізге ұнайтыны қызықты; қайсы үшін жұмыс істегіңіз келеді және қайсысы сізге сәйкес келеді.

2. Таңдаған мамандыққа қойылатын талаптар тізімін жасаңыз

- таңдаған мамандығы және болашақ кәсібі;

- таңдаған мамандығы және өмірлік құндылықтары мен мақсаттары;

- таңдаған мамандығы және мамандығы бойынша нақты жұмыс орны;

- қажетті кәсіби дайындық деңгейі;

- таңдаған мамандығым және менің бейімділігім мен қабілетім;

- қалаған мазмұны, табиғаты және жұмыс жағдайлары.

3. Әрбір талаптың маңыздылығын анықтаңыз.

Барлық аталған талаптардың қаншалықты маңызды екенін анықтаңыз. Мүмкін, жалпы алғанда, елемеуге болатын маңызды талаптар аз болуы мүмкін.

4. Жарамды жұмыстардың әрқайсысына сәйкестігіңізді бағалаңыз.

Мамандыққа қойылатын талаптармен қатар, мамандықтың өзіне де қойылатын талаптар бар. Кәсіби қасиеттеріңіз дамыған ба, интеллектуалдық қабілеттеріңіз, психологиялық ерекшеліктеріңіз, денсаулық жағдайыңыз мамандық талаптарына сәйкес келе ме, соны талдаңыз.

5. Нәтижелерді есептеңіз және талдаңыз.

Бүкіл тізімнен қай мамандық сізге барлық жағынан сәйкес келетінін талдаңыз.

6. Нәтижелерді тексеріңіз.

Сіздің ойыңыздың дұрыс екеніне көз жеткізу үшін шешіміңізді достарыңызбен, ата-анаңызбен, мұғалімдермен, психологпен, кәсіптік кеңесшімен талқылаңыз.

7. Табысқа жетудің негізгі практикалық қадамдарын анықтаңыз.

Сонымен, сіз шешім қабылдадыңыз, енді мынаны анықтау маңызды: қай оқу орнында кәсіби білім алуға болады, өз бойыңызда кәсіби маңызды қасиеттерді қалай дамытуға болады, осы мамандық бойынша практикалық жұмыс тәжірибесін қалай алуға болады, біліміңізді қалай арттыруға болады. еңбек нарығындағы бәсекеге қабілеттілік.
Download MP3 form TikTok https://ttconverter.com